לשליחת מיילים ותגובות -
[email protected]
בפרק הזה נעסוק במודלים השונים של עסקים אינטרנטיים.
1. מכירת מוצר פיזי
א. ייצור מוצר
ב. רכישה סיטונאית ומכירה קמעונאית (שופיפיי, FBA, איביי).
ג. דרופשיפינג
ד. POD – יצירת קבצים ושיווק מוצרי הקצה. אני מאד רוצה לנסות את זה.
i. הכאב ראש בתחום הזה שלא ניסיתי, הוא ברור – אולי המוצר דפוק, החזרים, שירות לקוחות, שינוע, בעיות ייצור. דרופשיפינג פותר את זה, אבל התחרות קשה מאד מאד מאד.
ii. בקיצור, לא התקרבתי לזה, אם יש למישהו רשמים טובים, אשמח לשמוע.
2. אפיליאט מרקטינג
א. יצירת אתר סמכותי
ב. בניית רשימת מייל
ג. שכחתי לדבר על זה, אבל אפשר גם להרוויח דרך בניית קהילה במדיה חברתית, צריך להביא המוווווון ערך לחברי הקהילה לפני שאפשר להתחיל לעשות מוניטיזציה, כי צריך שאנשים יסמכו עליך שהדבר הזה בתשלום שווה משהו.
i. סיכונים – שינויי תנאים בתכנית שותפים (אמאזוגדון). יתרונות – הקהל הוא שלך, אין עלויות שינוע ואחסון והחזרים והתעסקות עם לקוחות. זה שיווק נטו.
ii. באפיליאט הסוד הוא להיות מועיל כמה שיותר לאנשים שאתה בא למכור להם. כיום אין הרבה מקום לסקאמרים בתחום, כי די ניקו את השטח מאז הימים הראשונים והעליזים בתחום.
3. מכירת מוצר דיגיטלי
א. יתרון גדול - יצירת המוצר בנישה שלך.
ב. בניית אתר משלך או Gumroad ודומיו.
i. שירות לקוחות קל יותר, כי בסוף הפיתרון הוא מקסימום לשלוח מוצר או לינק, או פשוט לבצע החזר אם לא מרוצים. אין שילוח, אין עלויות מלבד הזמן והמאמץ ליצור את המוצר.
ii. צריך שהמוצר יהיה ייחודי מספיק, וצריך להיות משווק טוב, אחרת זה לא ילך. צריך גם לבנות מקור תנועה, וזה לוקח זמן וסבלנות.
4. SAAS – Software as a Service
א. זה יכול להיות שירות טכנולוגי שבונים מאפס, או פשוט אתר וורדפרס עם פלאגינים שנותן מידע.
ב. בדרך כלל אלה עסקים עם מודל חיוב מתחדש.
i. מודל החיוב המתחדש הוא פנטסטי, ומאפשר לחזות את הרווחים בצורה הרבה יותר יציבה.
ii. בגלל החיוב המתחדש, זה מוסיף שירות לקוחות של טיפול בתשלומים השוטפים.
iii. בבסיס, צריך מוצר דיגיטלי כזה או אחר.
5. יש עוד כמה מודלים - פרילאנסר, פודקסט עם חסויות ועוד...
כל המודלים וכל האפשרויות דורשות הבאת ערך ללקוח, וסבלנות. זה שם המשחק.
שיהיה בהצלחה!