רדיו באינטרנט איך זה עובד

לאור המצאת הטלוויזיה, רבים האמינו כי הרדיו הוא תופעה שהולכת להיעלם. עם זאת, הרדיו שמר על הפופולאריות שלו בכל רחבי העולם. בעבר, היה ניתן להאזין לרדיו רק דרך משדרים שקלטו גלי רדיו מקומיים. כיום ניתן להאזין לרדיו אונליין וליהנות ממוסיקת העולם כל מקום ברחבי הגלובוס.

בשנות ה- 20 הרדיו שגשג כאמצעי תקשורת ההמונים רב עוצמה. מיליוני אנשים האזינו למוסיקה ברדיו והשתמשו בו כערוץ מרכזי לקבלת מידע ועדכוני חדשות. הרדיו היה הדרך המהירה ביותר להתעדכן בנעשה בעולם.

רבים ניבאו כי הטלוויזיה לא רק שתדחק את מקומו של הרדיו אלא תוביל להיעלמותו המוחלטת מהשטח. תחזיות שחורות אלה התבררו כבדויות. הרדיו המשיך להתפתח בעשורים האחרונים מבלי לאבד מהפופולאריות שלו. גם היום בעידן הטלוויזיה והאינטרנט, מיליוני מאזינים בעולם בוחרים מדי יום ברדיו כערוץ מידע ובידור.

בשונה מטלוויזיה, הרדיו אינו דורש את כל תשומת ליבנו. כולנו, מנהגי מוניות, סטודנטים, עובדי אדמיניסטרציה ועובדי היי-טק, מקשיבים למוסיקה או לתוכניות אקטואליה תוך כדי עבודה, התכוננות למבחן או נסיעה. הרדיו הוא כלי שימושי במיוחד עבור נהגים, המתעדכנים דרכו על הנעשה בכבישים, ומבדרים עצמם תוך המתנה בפקקים. בנוסף לכך, הרבה אנשים מעדיפים את היתרונות שיש לרדיו להציע: הרדיו כערוץ תקשורת הוא יותר נגיש לציבור ודורש פחות חשיפה אישית. בצורה כזאת מאזינים רבים מרגישים נוח יותר לחשוף את תלונותיהם ובעיותיהם בתוכניות אקטואליה ובידור ברדיו.

כיצד עובדים שידור הרדיו?

שידורי הרדיו מועברים מתחנות הרדיו דרך גלי רדיו וזאת באמצעות אנטנות המתווכות את השידור ומעבירות את האותות למכשירי הרדיו. השידור נעשה בתדר מסוים, ולכן כשאנו מתרחקים מן האנטנות, איכות הקליטה יורדת. שידורי ה -AM וה- FM המוכרים לנו היטב מבוססים על גלי רדיו. נכון לשנים האחרונות, האזנה הפופולרית ביותר היא באמצעות שידור באמצעות רשת האינטרנט: שידור זה אינו תלוי בתדר ולכן ניתן להאזין לתחנות רדיו אונליין מכל מקום בעולם ללא תלות בקליטת תדר אזורית.

הרדיו בעידן האינטרנט

הבשורה הטכנולוגית שהביא עמו האינטרנט פתחה בפנינו עידן חדש בתחום האזנה לרדיו. בעבר היה ניתן לקלוט שידורי רדיו רחוקים רק בעזרת מקלטי רדיו רבי עוצמה. כיום, האינטרנט מאפשר לנו להאזין מישראל או מכל מיקום אחר לשידורים מכל רחבי העולם. מאזיני הרדיו של ימינו יכולים ליהנות מסגנונות מוסיקה פחות מוכרים, שאינם מושמעים בתחנות הרדיו המקומיות כמו מוסיקת קאנטרי.- סגנון זה כמעט ואינו מושמע בישראל אך מאד פופולארי בארה"ב. אם כן, הרדיו המקוון מאפשר האזנה למבחר עצום של שירים וסגנונות מכל העולם שלא היינו יכולים להיחשף אליהם בעבר וכל זאת באופן חוקי ובחלק מהמקרים אף ללא תשלום.

מבין אתרי אינטרנט המספקים שידורי רדיו אונליין, ניתן להאזין לרדיו לפי תחנות שידור, כמו גלגלצ, ותחנות תאגיד השידור הישראלי (לשעבר קול ישראל), או לחלופין, להקשיב לערוצי רדיו הבנויים לפי סגנון מוסיקלי, לדוגמא רוק קלאסי, פופ או ג'אז. קיימים ברשת גם אתרי אינטרנט פופולאריים כמו פנדורה , הבונה למאזין מעין תחנת רדיו אישית בהתאם לטעם המוסיקלי שלו. למרות שאתר פנדורה חסם לאחרונה את שירותיו לתושבים מחוץ לארה"ב , קיים באינטרנט מבחר עצום של אתרים המספקים שידורי רדיו אונליין מכל רחבי הארץ העולם, וזאת בהחלט מהפכה.

מאמרים נוספים