12 תחנות רדיו מזרחית באינטרנט שלא הכרתם

בשנים האחרונות, גדל קהל המאזינים למוסיקה המזרחית. תחנות רדיו פופולאריות כמו גלגלצ שינו את מנהגן והחלו להשמיע זמרים מזרחיים באופן שגרתי. היום, ברשת האינטרנט אוהדי מוסיקה מזרחית יכולים ליהנות משידורים רציפים של תחנות רדיו המשדרות מוסיקה מזרחית 24 שעות ביממה.

המוסיקה המזרחית בחברה הישראלית

בעבר הייתה מוסיקה המזרחית נחלתו הבלעדית של עדות המזרח. המוסיקה המזרחית סבלה מסטיגמה חברתית קשה: היא נחשבה לעממית ולא-מפותחת על ידי מגזרים נרחבים באוכלוסייה וכמעט ולא זכתה ליחס מצד תחנות הרדיו הממסדיות.

שינוי במעמדה של המוסיקה מזרחית בישראל

בשנים האחרונות, באופן הדרגתי, חל שינוי משמעותי ביחס למוסיקה המזרחית. תחנות רדיו פופולאריות הגיבו לביקורת נגדן והחלו להשמיע שירים מזרחיים כחלק מהפלייליסט. בהדרגה, החלו להשמיע בתחנות הרדיו יותר ויותר שירים מזרחיים והחלו להיפתח לסוג זה של מוסיקה. לתהליך הקבלה של המוסיקה המזרחית בציבור הרחב תרמה גם הצלחתם של זמרים מזרחיים שבחרו ללכת על התפר שבין זמר מזרחי ומוסיקת מיינסטרים וזכו לאהדה ציבורית רחבה. דוגמא אחת היא שרית חדד שבמשך העשור החרון מכרה מאות אלפי עותקים מאלבומיה. עוד עדויות לשינוי במעמד של המוסיקה המזרחית ניתן למצוא בשיתופי פעולה מעניינים בין זמרים ממוסיקה פופולארית וזמרים מזרחיים כמו הדואט של עידן יניב ודנה אינטרנשיונל . כמו כן, זכו להצלחה גם גרסאות כיסוי של זמרים מזרחיים מצליחים לשירים ישראלים קלאסיים , כמו האלבום "חלומות" של אייל גולן שכלל גרסאות כיסוי לשירים של רוחמה רז וחווה אלברשטיין.

אין ספק כי הקהל של מאזיני מוסיקה מזרחית הלך והתרחב, במיוחד לזמרים כגון מגלית צנעני, אייל גולן ושלומי שבת. עם פופולאריות הולכת וגדלה, לא פלא שצצו בתחנות הרדיו תוכניות רדיו המוקדשות כולן למוסיקה המזרחית. עם זאת, בתוך המוסיקה במזרחית קיימת נישה של שירי דיכאון, המזוהה עם זמרים כמו אבי ביטר, הפונה לפלח יותר מצומצם.

תחנות רדיו מזרחית באינטרנט

עם השתכללות האינטרנט החלו לצוץ להן תחנות רדיו אונליין המתמחות בסגנונות מוסיקה מסוימים. בין תחנות אלה קמו תחנות רדיו מזרחיות להן ניתן להאזין אונליין באמצעות אתרי אינטרנט.

תחנות רדיו מזרחיות כגון רדיו חם אש וגם רדיו מזרחית מציעות למאזינים שלהן מוסיקה מזרחית במשך 24 שעות ביממה. בניגוד לתחנות רדיו אחרות המשלבות שירים מזרחיים בין השירים או מקדישות רצועות שידור, ברדיו מזרחית משמיעים סגנון זה בלבד. בתחנות אלה לא תוכלו לשמוע שירים של יהודית רביץ או שלמה ארצי . כוכבי ההשמעה הם כוכבי הזמר המזרחי כמו ליאור נרקיס ושלומי שבת. בנוסף להשמעה של זמרים מצליחים, תחנות הרדיו המזרחיות באינטרנט פועלות לחשיפה וקידום של זמרים מזרחיים בתחילת דרכם, ומקדישות רצועות שידור למוסיקה פחות מוכרת. בתחנות אלה המאזינים יכולים להקשיב לראיונות עם זמרים מזרחיים, או לקחת חלק פעיל ולמסור ד"שים לחברים וקרובי משפחה.

רשימת תחנות רדיו מזרחית מעודכן לשנת 2022

  1. רדיו נושמים מזרחית 
  2. רדיו מנטה 
  3. רדיו נטו 
  4. קליק לים התיכון 
  5. רדיו מזרחית החדשה 
  6. רדיו חם אש 
  7. רדיו 5 
  8. רדיו One 
  9. גלגלצ ים תיכוני 
  10. מרטיט מיתר בלב 
  11. 101.5 התחנה 
  12. רדיו שירי דיכאון ונשמה 

קישורים רלוונטים