תאגיד כאן מה זה בעצם

בתאריך 9 למאי 2017 יומה האחרון של רשות השידור, עם שידור מהדורת "מבט" האחרונה. ב-15 למאי 2017 לקח תאגיד השידור הישראלי "כאן" את המושכות ופתח בשידורי הטלוויזיה, הרדיו והדיגיטל.

תאגיד השידור הישראלי (כאן) כולל חטיבת חדשות שעתידה להפוך לתאגיד בפני עצמו. שני התאגידים פועלים במתחם זהה וכן יחלקו את תשתיות תאגיד השידור הציבורי, לרבנות אולפנים ולוח השידורים של הערוץ הראשון. תאגיד החדשות אמון על הגשת תוכניות האקטואליה והחדשות (גאולה אבן תוביל את המהדורה המרכזית, זאת לצד וותיקי רשות השידור – עורכים, כתבים ופרשנים), כמו גם תפעולה של כאן ב (לשעבר רשת ב') ; תאגיד "כאן" אחראי על הסדרות ותכניות הטלוויזיה. הצופים והמאזינים לא ירגישו בהבדלים בין תאגיד השידור לבין תאגיד החדשות.

על-פי החוק החדש, "כאן" אחראי על שש תחנות רדיו, כמו גם על המדיה בערבית ועל שידורי הטלוויזיה הכללים. תחת תאגיד החדשות יהיו שידורי החדשות בערוץ 1, רשת ב', רדיו רק"ע, תחנת רדיו חרדית, וחדשות המדיה הדיגיטלית.

תחנות הרדיו של "כאן" בתצורתן החדשה

כאן ב' (לשעבר רשת ב)

כאן ב' – תחנה בעלת אופי אקטואלי חדשותי. בכל שעה משודרת מהדורת חדשות ארוכה. גם תוכניות הרדיו בכאן ב' מתמקדות בעיקר באקטואליה, לרבות תכניות פופולאריות כמו, "הבוקר הזה", "הכל דיבורים", "סדר יום" ועוד.

כאן 88 (לשעבר רדיו 88)

התחנה, שהוקמה ב-1995, משמיעה מוסיקה אקלקטית מגוונת, כמו גם ז'אנרים שונים של מוסיקה אלטרנטיביים, ללא מחויבות לתכתיבי רייטינג כלשהם. שינויים ותנודות בתחנה בעת האחרונה הובילו לצורות מחאה שונות מכיוון מאזינים ומוסיקאים, כמו גם סכנת סגירה שריחפה מעל התחנה. פרויקטים ידועים של התחנה: "60-70-88" ו"לילה של אלבומים".

רדיו מכאן בערבית (راديو مكان) (לשעבר רשת ד')

שם התחנה בערבית: "מכאן" (מקום - راديو مكان). התחנה פופולארית בקרב ערביי ישראל ותושבי מדינות שכנות. התחנה מוכרת גם כ"קול ישראל בערבית" ומשדרת 24 שעות ביממה תכניות חדשנות, יומנים, אקטואליה, ספורט, תרבות, כלכלה וחברה. האזנה לרדיו מכאן 

כאן רקע

הערוץ, שהחל את שידוריו ב-1991, משדר במשך 24 שעות ביממה וב-14 שפות שונות. המערכת בשפה הרוסית משדרת מבזקים חדשותיים מדי שעה עגולה, כמו גם שידורי אקטואליה מגוונים. בשאר השפות משודרות תכניות חדשות שלאחריה תכניות שבועיות מתחלפות. בשעות הקטנות של הלילה משמיעה תחנת כאן רקע מוסיקה ממקומות שונים בעולם.

כאן קול המוסיקה (לשעבר קול המוזיקה)

התחנה משדרת מוסיקה קלאסית עתיקה ומודרנית, לרבות מוסיקה קלאסית ישראלית. בערוץ מוקדשות תכניות אף להשמעת מוסיקת ג'אז, מוסיקה אתנית וזמר עברי. האזנה לרדיו קול המוסיקה 

כאן מורשת (לשעבר רשת מורשת)

תחנת רדיו ישראלית העוסקת בנושאי מורשת יהודית. התחנה, שהחלה את שידוריה בשנת 1999, החליפה את המדור להווי ומסורת יהודית ומ-2015 החלה משדרת 24 שעות ביממה, להוציא שבתות וחגים. בחלק משעות היממה, מועברים שידורי התחנה גם בתדרי רשת א'. האזנה לרדיו כאן תרבות 

כאן תרבות (לשעבר רשת א')

תחנת קול ישראל הראשונה ששידרה בעברית. בתחנה מושמע מגוון תכניות בתחומי תרבות, אמנות, שירה, ספרות, היסטוריה, מסורת ופולקלור, כמו גם תוכניות ייעוץ מומחים. "אקדמיה באלף", המשדרת הרצאות אקדמיות, היא מהתכניות הפופולאריות של התחנה.

כאן גימל (לשעבר רשת ג')

כאן גימל משדרת מוסיקה ישראלית בלבד ומסייעת בחשיפתם של אמנים ישראלים צעירים. בלוח השידורים של רדיו כאן גימל משובצות תכני ות כגון – "גימלייב", "בחזרה לעתיד" ו"צד גימל". התחנה, רשת ג' לשעבר, הוקמה בשנת 1976 והחלה בתחרות על ליבותיהם ואוזניהם של הקהל הצעיר מול תחנת "קול השלום" (אייבי נתן) ותחנת גלי צה"ל.

מאמרים נוספים