הכירו את גלי צהל

גלי צה"ל (גל"צ) היא מן התחנות הוותיקות והמוכרות ביותר בישראל. גל"צ החלה את דרכה כתחנת רדיו צבאית ששידרה בעיקר לחיילים. מאז עלתה לאוויר לפני למעלה מ-60 שנה (!) היא בים התחנות הפופולאריות במדינה.

ההיסטוריה של גלי צהל

את שידוריה, תחנת הרדיו גלי צהל החלה ב-24 לחודש ספטמבר בשנת 1950 בשעה 18:30. הצלילים הראשונים שנשמעו מעלי גלי הרדיו היו תרועת חצוצרה ואחריה המנון המדינה. ה'שדרן' הראשון היה ראש הממשלה ושר הביטחון דוד בן גוריון. מטרת התחנה הייתה לשמש את צה"ל לצרכי ביטחון אך גם את כלל אזרחי המדינה להנחלת השפה העברית וחינוך הנוער. בשנת 1956 ניתן לתחנה מעמד של תחנת רדיו ממלכתית.

בשנת 1973 התחנה החלה לשדר סביב השעון והוסיפה תכניות המופנות לא רק לחיילי צה"ל אלאל גם לכלל תושבי ישראל כולל חדשות ואקטואליה. במשך השנים, גורלה של גלצ כמעט נחרץ בשל ניסיונות לצמצם את פעילותה או לסגור אותה לחלוטין, מהלכים אלו נכשלו. בשנת 1993 רדיו גלי צהל החל להפעיל תחנה נוספת הלוא היא גלגל"צ. גלי צהל משדרת מיפו, רחוב יהודה הימית משנת 1958 ועד היום.

מהו התדר של גלי צהל?

  • גוש דן, מצפה רמון, ים המלח, ירושלים והסביבה, טבריה ובקעת בית שאן, גליל עליון, אילת: 104FM
  • חיפה, באר שבע: 102.3FM
  • דרום בקעת הירדן, צפת, מישור החוף: 96.6FM
מפת תדרים ואזורי שידור גלי צהל

*תמונה מאת fmscan.org

ייחודה של גלי צהל

גלי צהל משלבת בין חיילים בשירות סדיר לבין אזרחים עובדי צה"ל כאשר שניהם מועסקים במגוון התפקידים בתחנה. במשך השנים התחנה הצמיחה אנשי תקשורת רבים למשל: אילנה דיין, ארז טל, גולן יוכפז, יונית לוי, תמר איש-שלום, מרב מיכאלי, גיא פינס, גאולה אבן, יעקב אילון, טל ברמן, אברי גלעד, רפי רשף, מתן חודורוב ועוד.

תכניות גלי צה"ל

גלי צהל משדרת כמה מן התכניות המזוהות ביותר בישראל למשל: קולה של אימא, מה בוער עם רזי ברקאי, באופן מילוי עם אבשלום קור, השירותרום, מה יש של שנות ה-80, עוד מעט נהפוך לשיר, ציפורי לילה ועוד.

 

קישורים רלוונטים