הכירו את גלגלצ - תדרים ומידע על התחנה

גלגלצ היא תחנה מוכרת ופופולרית בישראל. כיום התחנה פופולרית מאוד באזנה דרך רשת האינטרנט מכל מכשיר המחובר לרשת האינטרנטית, אך היא נקלטת בנוסף בתדרי FM שונים לפי אזורים בארץ ישראל.

 תחנת הרדיו גלגלצ ביססה את מעמדה כאחת מתחנות הרדיו הפופולאריות בישראל. בגלגלצ ניתן להאזין למוסיקה עברית ולועזית במשך 24 שעות ביממה, ולהתעדכן בדיווחי תנועה. כיום ניתן להאזין לשידורי גלגלצ אונליין באתרי אינטרנט שונים מכל מקום בעולם.

תחנת הרדיו גלגלצ הוקמה בשנת 1993 והפכה תוך זמן קצר לסיפור הצלחה. גלגלצ היא ערוץ רדיו מרכזי המשדר מוסיקה פופולארית ישראלית ולועזית בשילוב דיווחי תנועה עדכניים. בשנים האחרונות תחנת הרדיו גלגלצ לוקחת חלק גדול בהכתבת הטעם המוסיקלי של הקהל הישראלי.

הסיפור מאחורי גלגלצ וקצת היסטוריה

בזמן ההקמה של תחנת הרדיו, השם גלגלצ הוצע על ידי מרב מיכאלי כדרך מוצלחת לתיאור האופי והמטרה של התחנה החדשה . השם גלגלצ הוא שילוב של גל"צ, תחנת האם של גלגלצ, וגלגל - המבטא את תשומת הלב המיוחדת שנותנת תחנת הרדיו לנושאי תחבורה וזהירות בדרכים. תחנת הרדיו גלגל"צ הוקמה בסיוע משרד התחבורה וחברת פלאפון כחלק מהמאמץ להילחם בתאונות הדרכים בישראל.

מהו התדר של גלגלצ ?

  • טבריה, עמק בית שאן, מישור החוף וצפון הערבה: 91.8FM
  • צפת, גוש דן ודרום הערבה: 93.5FM
  • קציר - ודאי ערה, ים המלח, באר שבע והנגב הצפוני: 99.8FM
  • גליל המערבי, חיפה, מצפה רמון ואילת: 107FM
  • ירושלים: 107.1FM 

מפת אזורי שידור רדיו גלגלצ

*תמונה מאת fmscan.org

סגנון לוח השידורים של התחנה

הרעיון של העומדים מאחורי תחנת הרדיו גלגלצ היה ליצור ערוץ רדיו העוסק פחות בדיבורים ויותר במוסיקה. בכך, ביקשה תחנת הרדיו החדשה לפתח סגנון
שידורים עצמאי וחדש בשונה מתחנת האם גל"צ העשירה בתוכניות אירוח, אקטואליה ועוד.

במשך השנים, לא מעט גורמים הטיחו בתחנת הרדיו גלגלצ האשמות וביקורת כנגד הסגנון המוסיקלי שלה. גורמים אלה טענו כי המוסיקה השולטת בגלגלצ היא מוסיקת מיינסטרים חד-גונית המתעלמת או דוחקת לשוליים סגנונות אלטרנטיביים. כמו כן, הואשמה גלגלצ בהתנשאות שהתבטאה בקיפוח המוסיקה המזרחית. כתגובה לביקורת, בשנים האחרונות החלה להסתמן מגמת שינוי כאשר שולבו רצועות מוסיקה אלטרנטיבות שונות. כמו כן, שירים מזרחיים המושמעים בגלגלצ הם כבר מזמן עניין שבשגרה.

נראה כי נוסחת ההצלחה של גלגלצ בהחלט עובדת. התחנה זוכה לאחוזי האזנה גבוהים בקרב צעירים, ומצליחה לשמור על מעמדה כאחת מתחנות הרדיו הפופולאריות בישראל למרות כניסתם של ערוצי רדיו מתחרים לזירה. בגלגלצ ניתן להאזין למצעדים שבועיים ולמצעד השנה הזוכים לרייטינג גבוה. כמו כן, המאזינים המסורים של התחנה יודעים לזהות בקלות מסורות ותיקות של התחנה, כמו השמעת שיר הדלתות כל יום שישי בחצות.

מהפכת האונליין בגלגלצ

בשנים הראשונות לשידורים ניתן היה לקלוט את תדרי גלגלצ רק באזורים מסוימים בארץ. בהדרגה תדר השידור הורחב לרחבי הארץ, מה שרק הגדיל את מספר המאזינים לתחנה. היום בזכות האינטרנט ניתן לקלוט שידורי גלגלצ אונליין מכל מקום בארץ ובאיכות שידור מצוינת. האינטרנט מאפשר למאזינים ליהנות ממוסיקה המשודרת ברדיו, גם אין ברשותם מכשיר רדיו. בזכות האינטרנט גבולות השידור נפרצו, מה שמאפשר לכם להאזין לשידורי גלגלצ אונליין מכל מחשב בעולם. גם אם אתם בביקור בארצות הברית, תוכלו לדעת מהו שיר השנה והיכן בדיוק יש פקקים בתל אביב.

סיכום

את רדיו גלגלצ לקלוט בתדר FM כמעט בפריסה ארצית, כמעט בכל מקום בארץ. אך הדרך הזמינה ביותר היא דרך האזנה דרך אפליקציה המאפשרת האזנה רציפה כל עוד אתם מחוברים לרשת אינטרנט במחשב או בטלפון הנייד.

קישורים רלוונטים