הגל השקט בשבת - תדרי רדיו חרבות ברזל

פריסת שידורי הגל השקט - חרבות ברזל

מעודכן פברואר 2024

במהלך השבת יפעיל פיקוד העורף ״רשתות שקטות״ בתחנות הרדיו, כלומר, מכניסת השבת ועד יציאתה בעת רגיעה לא ישודר דבר ובזמן אמת יושמעו התראות פיקוד העורף הכוללים את מיקום האזעקות.
חשוב לדעת, ניתן בנוסף להתקין את אפליקציית פיקוד העורף כדי לקבל התראות במהלך השבת בטלפון הנייד (חשוב להוריד את האפליקציה מחנות האפליקציות הרשמית של גוגל/אפל) ולהשאיר את הטלפון דולק.

תדרי הגל השקט

הגל השקט יחל עם סיום השידורים ביום שישי ויפעל עד לאחר צאת השבת, ושוב יחל ביום ראשון, לקראת חג השבועות בשעה 18:00 ויפעל עד למוצאי החג ביום שני בערב.

כאן מורשת - תדרים: 90.5FM, 90.8FM, 92.5FM, 100.7FM וכמו כן דרך שידורי האינטרנט.

תדרים רדיו מורשת


רדיו קול חי - תדרים 93FM, 92.8FM, 102.5FM - אזור המרכז, אזור ירושלים והדרום וכמו כן דרך שידורי האינטרנט.

מפת תדרים קול חי


רדיו קול ברמה - תדרים: 92.1FM, 104.3FM, 105.7FM, 107.6FM

תדרים קול ברמה


רדיו גלי ישראל - תדרים: 89.3FM, 94FM, 106.5FM

מפת תדרים גלי ישראל


רדיו דרום - (2 אזורי התרעה) 97FM, 95.8FM - אזור באר שבע, מרכז ובדרום הנגב. 101.5FM - אשקלון, אשדוד, שדרות, לכיש ועוטף עזה.

תדרים רדיו דרום

*תמונות מאת fmscan.org

חשוב לציין: כי העדכונים מופצים על ידי פיקוד העורף בעתות של חירום, ונתונים לשינויים יומיומיים, כך שבעת הצורך מומלץ להתעדכן באופן שוטף באמצעות אתר פיקוד העורף, בכתובת: https://www.oref.org.il/ ודף הפייסבוק של פיקוד העורף, בכתובת: https://www.facebook.com/PikudHaoref/.

הורדת אפליקציית רדיו לייב RLive 

לחץ כאן להורדה >

הורדת אפליקציית רדיו לייב

מידע נוסף על הגל השקט

הגל השקט הוא כינוי לשידורי רדיו מיוחדים המופעלים בשעת חירום, הכוללים דממת אלחוט, אשר בזמן אזעקת אמת, מוחלפת בהתראה והנחיות להתגוננות וירידה למקלטים.

השידורים מיועדים לתושבים באזורי סיכון, ככלי התראה נוסף למקרים שבהם האזעקה המקורית לא נשמעת היטב. בהתאם להנחיות פיקוד העורף, מוקצים על ידי משרד התקשורת תדרים מסוימים, אשר בשעות מסוימות משדרים למעשה דממה, המופרת במקרה של אזעקת אמת. באופן זה, ניתן להשאיר את משדר הרדיו דולק, אך ללא כל הפרעה.

היסטוריה

הגל השקט הופעל לראשונה במלחמת המפרץ, בעקבות הדרישה לקבלת התראות ללא הצורך בהאזנה רציפה למקלט הטלוויזיה או למשדר הרדיו. יתרונותיו באים לידי ביטוי בעיקר בשעות הלילה, אולם הוא מהווה גם פתרון עבור אוכלוסיית שומרי השבת, אשר באותו האופן, מבקשים לקבל עדכוני חירום בלבד, ללא הצורך בהאזנה לשידורי רדיו רגילים במהלך כל השבת.

מעבר לכך, מהווה הגל השקט ערוץ ישיר לקבלת הנחיות ישירות מפיקוד העורף, מבלי הצורך בהסתמכות על גורם שלישי (שכן לא קיים ערוץ טלוויזיה או רדיו לפיקוד העורף).

השימוש בגל השקט נעשה שנית במלחמת לבנון השניה, שבה לראשונה שב הצורך בהעברת התראות בדבר אזעקות לציבור, אך במתכונת מעט משופרת: את התדר הכלל ארצי החליפו מספר תדרים אזוריים, מה שאפשר העברת התראות לאזורים ממוקדים יותר.

כיום חלפו מעל 20 שנה ממלחמת המפרץ, וחרף כל הטכנולוגיות ואמצעי העדכון הקיימים, הגל השקט עדיין מופעל בתקופות של חירום, כפי שהיה גם במהלך מבצע עופרת יצוקה, מבצע עמוד ענן ומבצע צוק איתן. 

קרא עוד